Monday, December 24, 2012

petang nie mendung jer... hujan pown renyai2 tadi.. alhamdulillah masih diberi peluang oleh tuhan untuk terus meneruskan perjuangan kat bumi nie sebagai hamba yang memegang banyak amanat. aku sangat selesa pada hari nie..tp bila aku merenung kat luaq tingkap bilik aku dikolej kediaman aku nie..hati aku sedih sgt.. hampa taw sbb pa?? hurm... sebabnya kolam ikan yang cantik kat kolej aku nie,ikan dia banyak yang dah mati.. aku pown xtaw apa puncanya. kesian oo aku tgok ikan2 2.. mati mcm 2 ja..dhlah besaq2 semuanya.. air kolam 2 penuh dgn makanan ikan.. kotoq jgk la keadaan kolam tue.. aku xsampai hati tengok.. siyes!! xsampai hati..tp apa aku boleh buat? kat sapa aku nak habaq semua benda nie? aku pown sebenaqnya tgh dok keliru..apa tujuan sebenaq kolam 2 diwujudkan..kalau untuk cantikkan laman,kenapa ada owg yang sesuka hati masuk dalam kolam 2.. bermain2 dalam kolam 2.. bagi makan ikan sesuka hati depa ja? aku xfaham~ memanglah ikan2 2 binatang dan xboleh cakap papa.. kalaulah ikan2 2 boleh bercakap..aku rasa depa skang nie tgh menangis sbb tempat depa diganggu dan kotoq mcm 2... aku sedih dan sakit hati sangat.. bukan dengki bukan apa..tp aku kesian dekat ikan2 2... :( andai kata kolam tempat depa dok 2 memang untuk diajdikan tempat bermain pelajar2,letaklah notis apa2 yang menunjukkan kolam tue boleh diceroboh sesuka hati atleast aku xsediyh mcm nie sbb taw 2 dah takdir ikan2 2..tp.. skang aku pown xtaw status kolam dan ikan2 2... kesian sangat... cakap ja pown xguna..aku akan cuba tanya pihak2 berkenaan dan perjuangkan hak kolam 2..dimana tempat ikan2 2 bersuka ria dan hidup..sbb aku sayang mereka :( <3 i love animals~

2 comments: