Wednesday, January 30, 2013

hai semua!!

dah lama aku xberblog nieyh.. hehe.. dah xdak kesempatan 2 yg aku xbukak blog nieyh.. hari nie dh masuk hari ketiga aku kat kolej nie... aku terpaksa balik u awai sbb ada tugas nielah urusan kolej yg aku kena uruskan.. owg len semua pakat dok balik 17 hb.. xpalah~ berkorban sikit demi amanah dan tanggungjawab,brulah manusia namanya. sepanjang tiga hari aku kat sini aku sunyi jgklah sebabnya kawan2 aku semua xbalik lagi tp aku ada gak kawan yang sekali dengan aku terpaksa balik awai just nanad, kak azah and zati ja la yg xdak. hari nie semua mtm kolej kena pegi lawatan ke bursa saham anjuran alumni upm. katanya nak belajar and dedahkan ttg dunia saham la disamping memupuk pembelajaran sepanjang hayat apa entah. mulanya aku berat hatilah nak pegi tp bila difikir2kan balik,bila lagi aku nak pi tempat2 bau duit mcm 2.. haha.. sbbnya pas nie kalau nak pi melawat sndiri memang x la.. haha.. apa yang penting sekarang nie ialah aku dah tawu result semester 3 aku nieyh..alhamdulillah la..xtersasar daripada target aku.. insyaallah kalau aku berterusan dengan gaya dan target yg lebih cemerlang aku pasti akan dapat. sebab aku percaya pada kuasa dan takdir tuhan. biasa tuhan akan memberi apa yang kita telah usahakan dan doakan andai kata tak diberi 2 mesti ada hikmah ataupun ada perkara yang lebih baik yang dia akan bagi cuma belum masanya lagi. dan, setiap kejayaan itu pasti bermula dengan kegagalan. cumanya kitalah kena usaha supaya buat yang terbaik sepanjang masa. aku harap kawan2 aku pown berjaya sama sbb xbest kalau kita syok sorang2.. aku nak sama2 berjaya~ mana kurang pakat tampung la~ hehe.. oklah aku nak siap2 nak ke bursa saham kang terlewat plak.. hehe.. bye~

No comments:

Post a Comment