Wednesday, January 23, 2013

hai semua!!!

hari ni dh 23 jan...dah nak abeh bulan dah pown... ujung minggu nie aku dah kena balik u sbb ada tugasan dan misi yang mesti dilaksanakan. ikutkan hati nak ja lagi sambung cuti sbb bukak sem sebenar adalah pada 18 feb.. :) (kalau xsalah la) hampa semua dah ready ka nak balik u balik? haha..aku secara personalnya xla ready lagi..tp nak buat mcm mana..huhu... skang hati nie dok tgh berdebar2 menantikan result exam yg bakal keluaq.. takutt weyh! aku xpenah rasa mcm nie..sbbnya sem nie ada subjek calculation.. thats y aku takut 2...takut drag abeh pointer aku.. tp nak wat mcm mana apapun aku dah cuba yang terbaik! aku tawu..tuhan itu maha adil..dia akan bg apa yg kita usahakan..setimpal la kira~ no doubt! haha..kadang2 dia nak uji kita..kita kenalah selalu berusaha.doa n tawakal.. :) sebelum aku balik nie aku ingat aku nak tolong parents aku settlekan mana2 urusan yg xsettle lagi yelah 2 ja pown aku mampu tolong..nak bg duit..aku xkeja.~ huhu..dok xabeh blajaq lagi..wat sementara nie 2 jelah yg aku mampu. oh yer.. cakap ttg pilihan raya la kan~ aku nie ukanlah pandai politik ka pa ka..tp aku tgok tv ka apa ka..kbanyakkan isu2 menjurus ke arah 2.. erm~ tp apa2 pown.. aku harapkan pilihan raya yg telus dan adil..semua pown aku rasa harapkan mcm 2.. sbb kita sayang negara kita nie..xmawlah dok gaduh2..perang mulut ka apa ka sana sini.. cer adakan persaingan secara sihat kan..~ aman ja... siapa yang usaha lebih maka dialah yang akan dapat..dalam apa2 pown mcm 2... dan..kalau kita nampak ada owg yg lebih bguih dri kita,jgn plak kita cantas dia.. atau pown wat kianat kat dia.berdosa besaq oo wat naya kat owg! ish2~ so,apa yg kita perlu buat ialah..bg...ataupown beri laluan kepada dia berdasarkan kelayakan dia disamping itu kita tingkatkan diri kita untuk jadi mcm dia atau lebih dri dia dengan usaha dan tawakal kepada tuhan. semua owg dikurniakan akal yang sama cuma terpulang pada kita untuk corakkan dia samada dgn benda2 baik ataupown xbaik.. so,kepada kawan2 yang akan memulakan sem baru di u selamat kembali!! perjuangan belum selesai~ :)


No comments:

Post a Comment